València, en valencià?

Posted in General on gener 19th, 2010 by erik

No sé si us preguntareu el perqué d’aquest títol. Doncs bé, ara us explico. L’altre dia vaig entrar a una fruiteria de la nostra ciutat València, vaig fer dos minuts de cua i quan m’arriba el torn, li dic a la dependenta les fruites que necessitava i em vaig dirigir a ella em valencià, doncs bé la dòna em va fer repetir tot el que li havia dit en castellà perque no va entendre ni pipa, aleshore quan vaig ixir de la botigaa em vaig fer aquesta pregunta, la del títol, perque realment no sé si València respecta la seua llengua o és la gent que vol deixar-la de costat fins l’oblid.

NOSALTRES ELS VALENCIANS

Posted in General on gener 18th, 2010 by erik

Aquest és el llibre que he escollit per realitzar el segon treball. Amb aquest llibre Joan Fuster pretenia desxifrar la identitat del poble valencià. Es sentia frustrat per la poca atenció prestada a la història dels valencians.

Poema de la diada de Sant Jordi

Posted in General on gener 18th, 2010 by erik

LES ROSES RECORDADES

Recordes com ens duien
aquelles mans les roses
de Sant Jordi, la vella
claror d’abril ? Plovia
a poc a poc. Nosaltres,
amb gran tedi, darrera
la finestra, miràvem,
potser malalts, la vida
del carrer. Aleshores
ella venia, sempre
olorosa, benigna,
amb les flors, i tancava
fora, lluny, la sofrença
del pobre drac, i deia
molt suaument els nostres
petits noms, i ens somreia.

Aquest poema fa una petita referència a la diada de Sant Jordi.